2012 15/5

Våra tuffa utmaningar…

Som ni säkert läste i Land i fredags så spetsade Scans VD Denis Mattsson till frågeställningarna kring vårt företag och förutsättningarna i branschen. Ett utspel som skapat debatt, men som jag anser är ett måste att lyfta. Vi kan ju alla inse att fortsätta som vi gör kommer inte att fungera, och det vi gjort de sista 20 åren har ju inte varit speciellt framgångsrikt…..

Scan varumärket kommer fortsätta vara svenskt köttråvara, men vi måste fortsätta göra allt för att hitta möjligheter att öka vår lönsamhet och minska kostnader. Att hitta nya produkter och jobba med andra alternativa varumärken är ett måste, för att få följa med konsumenterna hem till ”köksbordet”. Det innebär som Denis säger att allt kommer att ifrågasättas och utvärderas. Jag tycker det är bra att vi tar en debatt om vad svenskheten egentligen är värd, och därmed också lyfter riskerna med att vi inte har en acceptans för de merkostander som svenskheten innebär.

Postat den av Elisabeth Svensson.
Det här inlägget postades i Aktuellt i media, HKScan, HKScan Agri, Kommunikation, Marknadskommentarer, Scan och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentarer inaktiverade.