2013 24/10

”Från grunden” uppmärksammas!

Scans annonsserie ”Från grunden” vinner Månadens printannons!

Vår senaste annonskampanj ”Från Grunden” som talar om hantverket bakom varje steg i att göra en produkt just från grunden har visat så goda resultat att den utsetts till vinnare i ”Månadens printannons”.

​- Vi är väldig glada och stolta över hur väl kampanjen tagits emot och fungerat, detta är ytterligare ett bevis på det – säger Ylva von Feilitzen, Brand Manager. Det är extra roligt då denna annonsserie är början av en längre varumärkesresa. Det är ett kvitto på att vi är på rätt väg och att svenska folket nu är redo att prat om matens ursprung och kvalitet, fortsätter hon.

Månadens kampanj är en effekttävling som drivs av Dagens Media och mätinstitutet RAM. Dagens Media utser varje månad ”Månadens printannons”. Till grund för val av vinnare ligger RAM:s mätningar, som mäter annonser utifrån en rad parametrar så som hur väl annonsen observeras, hur den avkodas, hur avsändaren uppfattas och hur väl den leder till konsumenthandlingar.

Resultatet av undersökningen kan jämföras mot normvärden för att kunna värdera de resultat som uppnåtts. RAM har sedan 2001 mätt över 100 000 annonser och banners och genomfört över 50 miljoner intervjuer vilket byggt upp en världsledande referensdatabas som alla kunder kan jämföras mot.

Postat den av Elisabeth Svensson.
Det här inlägget postades i Scan. Bokmärk permalänken.

Kommentarer inaktiverade.