2016 1/2

Pressmeddelande Årets Leverantörer

– Vi är mycket stolta över våra svenska gris-, lamm-, och nötleverantörer och vill genom utmärkelsen Årets leverantör lyfta fram de leverantörer inom respektive djurslag som vi anser gjort en extra bra insats under året. Det är tack vare HKScan Agris leverantörer som vi kan erbjuda kött- och charkprodukter från Scan med 100 {c4738f1e3438532479ab2e657e1ce0811c7eea42b5a0a870ca271f2109fe647c} svenskt kött året om, säger Torbjörn Lithell, Inköpsdirektör HKScan Sweden.

Årets leverantör är ett etablerat hedersomnämnande bland svenska djuruppfödare och vinnare utses bland HKScan Agris 10 000 kontraktsleverantörer. Nomineringen till Årets leverantör har skett av HKScan Agris inköpare, som dagligen är ute och besöker våra leverantörer. De nominerade leverantörerna har bedömts enligt kriterierna:

– Har bra djuröga och jobbar aktivt för främja djurens naturliga beteende så att de mår bra.

– Flexibel produktion med goda och jämna slaktresultat som anpassas till svensk köttkonsumtion.

– Framåtanda genom kontinuerlig utveckling och nytänk för att förbättra sin verksamhet.

– Professionell affärspartner som sätter kunden och konsumenternas önskemål i fokus.

Årets vinnare
Djuromsorg, öppenhet och fina produktionsresultat gör att HKScan Agri, HKScans inköpsavdelning, utsett Karin och Johan Olsson, Vedemö utanför Motala, till Årets Leverantör Gris 2015.

AretsLev_Gris_Olsson

Årets Leverantör Lamm 2015 kommer från Eksholmen i Skåne. Lantmästarparet Piamaria och Jörgen Rasmusson satsar på gården i Sturup och dess lammproduktion på heltid.

AretsLev_Lamm_Rasmusson

Per Brunberg är en entusiastisk ambassadör för svenskt lantbruk. Per har verkligen en ”öppen gård” där han sprider goda exempel och vill visa och kämpa för det svenska lantbruket. HKScan Agri har utsett Per Brunberg, mjölk- och köttproducent från gården Björketorp i Johannishus, till Årets Leverantör Nöt 2015.

AretsLev_Not_Brunberg

Postat den av Elisabeth Svensson.
Det här inlägget postades i Aktuellt i media, HKScan Agri och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentarer inaktiverade.